My Angel…

Pas lagi iseng, aku buka-buka folder jaman2 baheula (pas masih SMP!), ternyata aku nemuin puisi ini. Kalo nggak salah inget, puisi ini khusus bikinan Dita untuk aku—bukan karena tanpa alasan, tapi karena aku minta bikinin puisi yang cocok untuk cerpen yang pas itu pengen aku bikin, kalo sekarang sih udah lupa gimana gambaran cerpen yang mau aku bikin pas itu…

Ternyata setelah dibaca-baca, puisi ini malah menggambarkan diriku yang sekarang, heheheh sok nyama-nyamain sih😀. Salut juga ama Dita, bayangin dong saat itu kan masih SMP kelas 3, tapi Dita udah bisa mbikin puisi (pake bahasa inggris lagi) yang grammarnya setingkat anak SMA dan bicara tentang isinya, sudah mendewasa banget… Dita emang jenius!

Btw, puisi ini aku tampilkan di blog tujuannya bukan untuk mengklaim ini buatanku atau bukan loh. Tapi ini mungkin sebuah penghargaan yang nggak begitu berarti untuk Dita (dramatis banget…)

My Angel
By. Glow

Everytime I see you, I feel like you’re the one
That can make me feel joy
You’re the only one that adored me
When everyone else was keeping faraway

I know that I’m too weird to everyone
I can’t holding hands and I can’t hug anyone

I didn’t know what makes people hold each other
And why did they easily tell their problem to be much better

I don’t know what is love and why everyone needs it
But you came and teach me how to do it
You came to me and walk in steps to my hear
But maybe you didn’t realize that you were already be in my deepest part

I didn’t know what’s inside your mind
All I knew that you always be my perfect one
But you did better and better everytime
And make me scared
That you would be the most perfect of everyone
And would fly away, leave me alone

I would run to you
I would shout to you
I would say to you

don’t be an angel,
so you can fly away, out of my reach!”

but I couldn’t told you that
because I’m scared you won’t accept my unprecious love
and do fly away
ignore me and leave me
to receive some other love which is more adorable than mine
and now you’ve already been an angel
fly around to bring love to everyone, except me
who always watch you here in my place
staring you always full of life and fly happily in your sky
and I always be here, in my dusky earth
crying and praying for your happiness
forever and ever

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s